söndag 21 mars 2010

"Don't kill your darlings, save them for another day."







(teckna med tråd. Nyanser av vitt. vattenprov tusch. Inspiration.)



Jag måste välja.
Det finns så många nyanser av vitt. Jag måste välja.
Jag har så många bra prover. Välja var det.
Installation. Kropp. Film. Foto. Scen. Kostym. Skulptur. Jag kan fortsätta i en evighet, det är just det. Jag behöver en evighet. Vad var en evighet nu igen? Måste jag verkligen välja?
Jag sammanför teckningen med textilen. Jag lever i världen mellan fantasi och verklighet. Mitt limbo av eufori och rädsla. Det finns en tråd. En Penna. Ett tyg och ett papper. Och så finns det jätte mycket av alla fyra sakerna. De tar aldrig slut. De är kanske evigheter?

Hela livet sades det men vad gör jag då med fem veckor?
Jag måste välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar