onsdag 22 september 2010


Uppifrån och ner:
Louise Bourgeois. Rachel Whiteread. Britt Ignell. Louise Bourgeois (igen). Anders Petersen. Akay & Peter. Eva Hesse.

Idag började jag faktiskt dagen med ett möte men jag låtsas att jag börade efter mötet (det finns så många möten att de knappast räknas längre). Det var nämligen då, efter mötet alltså, som jag gick till biblioteket. Vi har ett så bra bibliotek. Kanske sveriges bästa bibliotek i vissas ögon. Jag lånade en hög böcker, efter att ha pillat och bläddrat på och i de flesta valde jag några. Jag träffade nämligen Britt igår (vars bok jag senare även lånade!) och hon hann under det korta mötet vi hade i trappan få sina ord att fastna i mitt huvud. Jag undrar hur hon gör det där.. Det ledde iallafall till bokhögen.

a just ja. Det finns andra fantastiska saker i Långed. RETUREN. Jag fyndade två tischor, två väskor och en tavelram för en nätt summa pengar.

Länge leve kärleken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar