tisdag 23 november 2010


På sätt och vis ska ni se det som ett gott tecken när jag inte uppdaterar min blogg. Det betyder oftast att jag har så mycket annat för mig att jag inte hinner. Så är det även denna gång men idag fick jag en hint om att det kanske kunde vara dags.

Mitt hem har numera även förvandlats till ett kreativt tillhåll / arbetsplats där akvareller och textila skulpturer beblandar sig med dröser med inspirationsbilder. Jag funderar lite på H's högar som hon pratade om på redovisningen igår. En dator har konstant photoshop öppet och en annan spelar spotify genom högtalarna. Samtidigt som jag försöker hinna krafsa ner en tuschteckning uppdaterar jag mitt CV. Jag har många saker på gång nu. Och många saker i mitt huvud och det är så fantastiskt kul även om jag i ärlighetens namn inte alla gånger vet vad jag håller på med just så är det ändå så skönt att känna sig befriad.
Idag fick jag böcker på posten. Lyckligaste läsningen "Melankoliska rum" och "jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Jag ska ägna mig åt kvällsläsning nu, för jag vill gärna intala mig själv att jag nog faktiskt har lite tid över till det också.

Ja, just. Dagens bild är en gammal grej som jag ser som en skiss till precis det jag gör just nu. På flera olika sätt. Lustigt hur ränderna aldrig går ur...

(frökapsel)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar