onsdag 1 december 2010

Grey Gardens.

"Together they invent a world with their house as stage where life's disappointments and pleasures are recycled into riveting performances, performances which have gone to earn little Edie's reputation as a fashion genius and philosopher queen."

Kan inte säga det bättre själv. Fantastisk film.

Jag har varit insöad hela dagen idag. Och omringad av snöänglar. Väldigt fint.
Förövrigt stickar jag. Och syr. Och läser.
Jag dagdrömmer lite ibland. På det där sättet så att jag måste bläddra tillbaka sidor i boken för att jag inser att jag inte vet vad jag har läst. Fast det gör egentligen ingenting, för mest är det fina dagdrömmar. Och kreativa.
I natt hade jag också en dröm. Där sa en av mina lärare sa att alla måste ha kostym på terminsredovisningen. Så jag tänker att jag får väl ha det då, kanske, fast mer dräkt.. vi får väl se, den 15 december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar