måndag 17 januari 2011

Tid och rum.

En vecka har jag varit i Långed nu. Det känns som längre på sätt och vis. Kanske en månad.

Det kanske är det där med sömnen. Imorgon ska den vara som sig bör. Så måste det bli.
Idag har jag haft strikt sömndiet utan socker och inget kaffe efter klockan 16. Jag har varit aktiv hela kvällen för att inte kunna annat än att somna i tid. A, alltså i jämförelse med otid i alla fall.

Det är konstigt det här med tid. Tid är så relativt. I vissa avseenden går den fort och i andra långsamt. Just nu verkar jag dessutom motarbeta mig själv genom att tänka i framtiden hela tiden. Typiskt dåligt när man behöver leva i nuet mer än någonsin. Jag jobbar på förändring.

Idag har jag till exempel flyttat in i ett nytt rum som jag kan jobba i. Jag har mest riggat än så länge. Spänt upp tyll i taket och börjat grunda lite med sytråd. Mer kan jag inte skriva för jag vet inte mer. Och det är precis så jag måste jobba. Jo, en sak till kan jag säga. Idag när jag hade sytt de första trådarna så kände jag glädje och jag tänkte när jag tecknar, börjar jag också med att grunda. Det känns viktigt att skriva det. Det kändes i stunden som en framstegstanke. Kanske kan jag lyckas lägga hösten bakom mig faktiskt. På sätt och vis är jag ju redan i framtiden om hösten är dåtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar