torsdag 17 februari 2011

Endless Winter.

I maj ska jag vara med på en utställning i strömstad på Lokstallet. Utställningen heter Re-form och är en utställning med mode i förbrukat och återbrukat material. Flera från Textil-Kläder-Formgivning, min avdelning här på skolan, deltar också. Vi som grupp har ett eget undertema; Väder och Oväder.
Jag har valt att jobba med snö, is och frost som utgångspunkt i temat, med fryspåsar som huvudmaterial. Mitt stödmaterial är vita matt-trasor. Jag kommer att arbeta fram en klänning som en frusen rörelse/form. Jag ser det lite som en fortsättning på det arbete jag gjorde förra året då jag byggde en klänning helt gjort av cigarettpaket.


Inspiration Re-Form
Matt-trasor
Att få plast att se ut som is och frost.

"Festblåsa" 2010.
Foto: Elfrida Nilsdotter Ahlby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar