onsdag 23 februari 2011

Här är mitt rum.

Idag har jag återigen druckit kaffe i konst.
Mycket trevligt och spännande att ha besök i mitt arbete.
Vet du vem Jesper Waldersten är.. OM jag vet.
Jag känner mig ärad över referensen och glömmer den nog aldrig.
När jag sprang på honom, i bok form och inte i person, allra första gången
grät jag nästa av fantastiskhet. Det var på stadsbiblioteket i Göteborg och
sedan den dagen har han haft en plats i mitt illustrationshjärta. Jag läste boken
på plats minst tre gånger innan jag gick ner på entreplan och lånade med mig den hem. Full av tomhet. Titeln på boken alltså.

(pågånde arbete)

2 kommentarer:

  1. ÅH jag älskar också Jesper! Och framför allt hans humor. Jag satt ock skrattade hejdlöst åt boken "Här komme jag" en hel tiofika utan att någon förstod mig.

    SvaraRadera
  2. Man kan läsa hur många gånger som helst och det är lika bra varje gång!

    SvaraRadera