torsdag 24 februari 2011

Jag antecknar.

Det är det oväntade i processen som är intressant.
Och vad andra ser. Ser vi lika och samma?
Jag antecknar i mitt huvud och sedan i min moleskine.
Fragment var det ju.

Det är svårt att koncentrera sig med min förföljande hantverkare.
Det känns som att jag är på väg ändå.
Jag gillar att arbeta, även om det går sakta. Ibland väldigt sakta.
Det ska gå sakta nu. Det är en del av undersökningen. Tid.
Jag är ändå beslutsam och jag hittar, jag famlar inte.
Fast jag varken vet vägen eller har ett mål.
Jag tecknar med textilen. Jag vet ändå vart botten finns.
Det räknas mycket.

Tiden. Tråden. Spåren.
Dimensionerna. Tillvägagångssättet och metoden.
Ljuset. Ljuden.
Fragmenten och känslan.
Just nu finns det mycket att spara på.
Jag gör det.









Teckna med textilen




Färga med tusch

Jag älskar att jag omedvetet färgsorterar.

1 kommentar:

  1. bild nr2 uppifrån
    är en av de vackraste jag sett på senaste tiden

    SvaraRadera