torsdag 31 mars 2011

Bloggblockad.

Jag orkar inte blogga. Jag känner mig helt enkelt inte manad. Men oj vad jag tänker på det hela tiden ska du veta. Tänker Om jag skulle blogga lite kanske men inte blir det av. Till och med tar jag bilder med kameran och tänker den här passar ju att lägga upp på bloggen men inte blir det av. Jag tycker egentligen inte att det gör något, jag gillar mig ändå. Men det kan ju liksom kännas gött att blogga ibland. Lite som att jag själv förstår vad jag håller på med. Ibland. Men vet du vad jag håller på med då? Jo, jag tecknar. Och jag läser om installationer. Sen skulpterar jag och så rumsligt broderar jag teckningar också. Jag skriver mellan raderna som jag säger. Och fikar och underhålls. Sällskapet är njutbart. På alla olika håll. Siden tänkte jag på imorse när jag vaknade. Och siffror som var för många. Ibland går jag på möten också. Eller söker stipendier och hoppas på god ekonomi. I tanken är jag en kulturell globetrotter, i verkligheten svag för online tv. Det bästa med att åka bort är ändå att komma tillbaka. Jag ska somna inatt med rösten av dig i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar