lördag 16 april 2011

Baronessan och jag.

Ikväll har jag varit hos Ida och hennes ateljé. Jag var e musikslav och sällskapsdam som satt på golvet med mitt block. Jag tecknade på min serie med dagboksbilder (som ännu inte finns på bloggen. Kanske aldrig kommer att göra heller). Baronessan själv satt dominant på andra sidan rummet i sin tidningspapppersfotölj och stickade tunt och skirt. Det var ändå väldigt trevlig stämning. Vi talade om Alexander McQueen, världen utanför och barndomskärleken. I minidatorn spelades Lady Gaga för att liva upp vårdeppen. Nu är vi hemma. Varochen på sin våning men i ett och samma hus på en och samma chat. Samtalet fortsätter. Just nu handlar det om hur det skulle vara att leva på kakor. Hemma-kakor. Småkakor. Inte bakelser eller cafékakor. Eller godis. Nä, sjusorterskakor-kakor. Jag gillar mest mjuka och sega kakor, hårda är inte så goda. Eller mer lite tråkiga. Platta. Det här är vad jag menar med att det är bra här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar