onsdag 18 maj 2011

Halft som halft.

Ohå. Tänk så här:
Här sitter jag med el i en halv lägenhet.
Pappa trodde på grillad mus i elskåpet.
Verkar ovanligt på tredjevåningen tänkte jag.
Endast Jonas-Bovärd kan ge oss svaret.
To Be Continued.

Det är mycket nu. Många järn i elden.
Portfolio. Terminsredovisning. Teoriexamination.
Sticklärare. Besök från den ena, besök från den andra.
Planering av resor fram och tillbaka.
Typ Dals Långed-Oslo-Stockholm-Avesta-Eskilstuna-Dals Långed på en helg.
Låter det rimligt?
Och innan dess ännu en terminsredovisning. Och terminsrapport.
Tilläggas ska att detta endast är ett axplock av saker som händer just nu.
Det är maj och ekonomin tryter, skulle talesättet kunna lyda.
Visst är det stressigt och ibland så tappar jag tron på livet när någon försöker berätta för mig hur jag ska använda språket. I det långa loppet är det ändå såhär jag jobbar som bäst, under kontrollerad stress och med mål inom räckhåll.
Och just ja, arbetet då, som just nu går under namnet Mindmap?
Än så länge finns det hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar