torsdag 10 november 2011

En och två pepp.

Jag har just skrivit klart mitt första utkast till min teorikurs, Contemporary debate. Installations konst är mitt huvudtema och jag är aspeppad just i stunden.
Det är lite som att jag vill citera hela boken Installation Art på en och samma gång. Det ska jag inte göra. Jag tänker inte citera någonting, för jag kan nämligen inte välja ett citat. Den onda cirkeln i ett ekorrhjul eller nåt.

Det känns ändå viktigt att göra ett inlägg och skriva att jag är pepp. Det är nämligen väldigt bra att komma ihåg det sen när jag inte är det nästa gång. För tro mig, det kommer komma fler såna stunder.

Förut idag ville jag ändra mitt examensarbete och jobba med manus istället. Jag var på årskurs2 BAs redovisningar av kostymprojektet. Mycket inspirerande. Hon sprudlade och sa nåt i stil med "Jaha, Allt måste inte komma inifrån mig själv. Och det är faktiskt jag som bestämmer i min tolkning." Ibland känner man igen sig själv så mycket i andras ord. Det känns tryggt.

3 kommentarer: