måndag 7 november 2011

Having a bad day?

Jag har satt ihop en presentation till imorgon.
Ja det är Mitterminsredovisning. Redan tänker du? Jag också.
(Hej juluppehåll om sex veckor!)
11 slides i en powerpoint. Ja, det är visst allt jag har att visa då.
Jag känner mig väldigt splittrad just nu.
Jag vill prata om allt och ingenting på samma gång.
Hoppas det ska lösa sig till imorgon. Och att allt blir solsken och fågelkvitter sen.
Jag vill nämligen gärna få tillbaka lite hoppfullhet som jag slarvade bort någongång förra veckan.

Imorgon blir det svart spetsklänning. Hårda skor och läppstift.
Det blir också mentalt pepptalk, från mig själv till mig själv, till frukost.
Sen självsäker redovisning utan nervositet (om jag får bestämma).
Avslutningsvis flyttar jag in i ateljé och gör mig redo för att jobba.

PS. Fast jag (idag ännu mer än annars) saknar alla som inte är här, fick jag idag återigen en dos av påminnelse hur många fantastiska männikor jag känner, som är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar