måndag 12 december 2011

Odilon Redon.

 på mitt skrivbord

Odilon Redon
(bilden hittade jag via googlebildsök på den här bloggen)

Idag ska den där högen på övre bilden sammanfattas klart till en fungerande föreläsning. Osynligt på den högen ligger också ett program jag såg på kunskapskanalen-play idag om Odilon Redon-Drömmens målare. Först såg jag programmet. Sen såg jag det igen och pausade för att anteckna allt som jag tänkte första gången att jag borde ha antecknat.

"Jag har kombinerat blomstjälkar och människohuvuden och utgått från benstomme. Jag har lyckats få mina mest overkliga skapelser att förefalla levande. Jag försöker få osannolika varelser att verka levande på sätt som förefaller sannolika." - Odilon Redon

Såklart rekommenderar jag alla att se programmet, innan den 22 december bara. Länken ovan är en direktlänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar