lördag 25 februari 2012

Lördagspaus.

Igår när jag gick hem från skolan hade jag verkligen en bra känsla i magen. Jag kanske kan få till det tänkte jag. Jag vet inte om det var pågrundav den nostalgiska musiklistan som fick mig att vilja sjunga och dansa eller om det helt enkelt var för att jag hade lite skulpturalt flow för en stund. Det var verkligen inte som att det här var en känsla som fanns hela dagen igår men jag ska säga att de enklaste ord kan hjälpa i stunder av tvivel.

Det här ledde till att jag idag när jag vaknade med olust för att arbeta kände att jag faktiskt kunde ta en dag ledigt. Semmelcafé och brödshopping på not quite. Och onlinetv med balkongdörren på glänt mot våren. Trots att det har mörknat och månen hänger högt ligger vårkänslorna och ljuset kvar i luften här inne.

Imorgon blir det hårt arbete igen. Och kaffe i konst hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar