måndag 12 mars 2012

En månad.



Arbetet i ateljén fortsätter att sakta men säkert växa fram och ihop. Det känna att det bara är en månad kvar nu. De ständiga frågorna sliter i mig. Jag ifrågasätter och är rädd för att överanalysera och överarbeta. Det gäller att hålla kvar spänningen tänker jag. Vad är det som är så jävla spännande då?

Rapporten ska också bli klar. Jag försöker skriva klart den. Det är så mycket jag vill få med men det är så svårt att koncentrera sig och få ihop det när våren bitchslapar mig i ansiktet. Jag önskar att det är fredag redan så att jag redan hade gått igenom den här veckan. Det är mycket som ska göras, den här veckan. Så många påsar som ska knytas ihop.

Jag låter bli att tänka på det som måste göras. Jag försöker åtminstone. Istället drömmer jag om framtiden. I framtiden har jag en egen moccamaster och broderar bilder till en utställning. I nuet fick jag nämligen ett litet stipendium för att göra det, brodera alltså. Det känns fint.

Tillbaka i verkligheten. Om en månad gäller det alltså. Då gäller det att jag har knutit ihop påsarna och vet vilka ord jag ska fylla mina femton minuter of fame med. Om en månad. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar