lördag 24 mars 2012

När jag blir rik ska jag skaffa tidning.

Mitt framför mig, på mig skrivbord, står en urtjusig bukett med blommor som jag fick med blomsterbud igår. Den får mig att minnas den härliga, lediga födelsedagen jag hade igår och det gör faktiskt rapportskrivandet lite mer överkomligt. Det är alltså det som står på schemat idag. Schemat som de kommande tre veckorna är vad man minst sagt skulle kalla fullspäckat och välorganiserat (hoppas jag). Nog talat om det. Här är en bra artikel från DN. Jag vågar nästan säga att jag är förälskad i Haruki Murakamis skrivande, trots att jag bara har läst en och en halv (snart två) av hans romaner. En förälskelse som jag hoppas och tror mognar till en livslång kärlek.

Jag hittade Kathy Kelley idag också. Det fick mig både att bli glad och minnas ett projekt som ligger och skvalpar i mitt bakhuvud. En idé som väcktes till liv på gotland i somras. Jag tänker nu att det är en perfekt uppföljning på mitt examensarbete som kommer att ta mitt arbete till en ny nivå. Men det får komma senare. Nu gäller det att avsluta det jag håller på med just nu. Och det med bravur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar