torsdag 5 april 2012

En vecka.

Om en vecka vid den här tiden är det över. Då har jag gjort min presentation och jag kommer troligtvis sitta i matsalen och inta någon slags föda utan smak. Jag kommer att ha kärleken här och bara en dag senare kommer fina sol. Det kommer inte spela någon som helst roll att det fortfarande är mycket att göra och fixa. Jag kommer att ha det bra. Just nu tänker jag att även om presentationen går åt skogen så har jag iallafall två av de bästa människorna jag vet vid min sida.

Idag är jag ensam på röda skolan. Det är tyst. Jag har städat i ateljén och jag börjar kunna se resultatet. Det är inte mycket kvar att göra. Jag tror jag skulle kunna bli klar idag. Så färdig som jag kan bli innan  jag får tillgång till konsthallen. Men jag tänker inte utsätta mig för press. Jag har ganska trevligt och tror faktiskt att jag hellre sprider ut arbetet på hela helgen.

Nu ska jag äta grötlunch och sedan knalla ner till bibblan innan de stänger, vilket de gör kl 15 idag. Eftersom resten av världen har påsk så utmanas gamla invanda regler och det gäller att ha planeringen med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar