måndag 9 april 2012

Jag googlade mig själv.

När jag googlar mig själv (ja jag står för att jag gör det ibland) så är det mesta som kommer upp inte alls saker som rör mig utan någon annan Anna Liljeholm från Eskilstuna (av alla platser). Kanske är vi släkt kanske inte. Jag är iallafall inte den 19-åriga Anna som finns på en dejtingsajt. Jag är den Anna som finns på Steneby och jag är den Anna som har den här bloggen. Det är också jag som är den Anna som Stefan Nilsson skrev så här fina ord om på trendgruppen vid min förra examensutställning:

Det vackraste och mest svår-fotograferade arbetet var detta från Anna Liljeholm. Hon har liksom "skissat" med svart tråd på vit textil. och även låtit trådarna fästa vid olika delar av "arket". Blir som ett tredimensionellt textilt arbete, och märkligt med den skissade känslan till något som faktiskt tar lång tid att genomföra. Verkligen poetiskt.



Hela inlägget hittar du här.
Ps. Jag mår bättre igen och vet nu säkert att tisdagen kommer att blir bra. Ds.

2 kommentarer:

  1. Tisdagen kommer att bli bra!

    ps. Köp en domän i ditt namn så hamnar du överst när du googlar! ;)

    SvaraRadera
  2. Det är precis vad jag ska göra.. på måndag.

    SvaraRadera