tisdag 17 april 2012

Lugnet efter stormen, snart.

JAG KLARADE DET.

Idag insåg jag att jag på riktigt faktiskt klarade mig igenom hela examinationen, alla frågor och rapporten. Ja, och allt som hör till. Jag är utmattad och har svårt att fatta hur det verkligen kändes eller vad som egentligen sas under de där 45 minuterna i torsdags. Men än så länge finns tid att tänka och fundera. Jag lovar att bilder kommer senare också på hur det faktiskt blev. Vad det är som ställs ut i konsthallen just nu. Kanske kommer de bilderna att hamna på den hemsida som jag idag har börjat göra. Det känns som ännu en lättnad att faktiskt vara på väg någonstans med hemsidan som har funnits i mina tankar så länge.

Jag är trött men jag har en sak till att göra innan jag kan ta några dagar ledigt och reflektera. Det som måste göras är en text till katalogen. Jag undrar lite hur vi tänkte när vi satte deadline för den på dagens datum men samtidigt så är det väl lika bra att få det överstökat. Det värsta är bara att jag är så fruktansvärt omotiverad till att skriva den just idag. Jag känner inte orden komma. I en så pass kort text som den här texten ska vara så gäller det att ha slagkraft och klockrenhet. Inget av dem finns i mig just nu.

Jag ska försöka motivera mig genom att tänka När jag är klar kan jag äta glass med chokladsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar