onsdag 4 april 2012

Work of art 2.

Igår, gjorde jag något dumt. Jag började att titta på andra säsongen av Work Of Art. Jag vill aldrig att det ska sluta. Det var dumt, för det tar tid. Av min tid. Som jag inte har. MEN samtidigt så är det så jävla inspirerande. Jag vill göra så mycket saker. Det ger så mycket idéer och lust att bara göra och tänka lite lagom mycket.

Just nu tänker jag alldeles för mycket och alldeles för lite på samma gång. Som idag till exempel glömde jag min kamera och när jag skulle låsa upp dörren och hämta den insåg jag att jag även hade glömt min nyckel. Det mest basala i livet funkar inte alls med jag på samma gång hör Sigmund Freuds rungande ord i mitt huvud.

Fast idag har jag mest haft en Regina Spektor rad på hjärnan: It's like forgetting the word to your favourite song. Det känns som att det är det jag gör. Jag vet inte hur jag sak beskriva mitt arbete eller vad jag ska säga nästa vecka. Det är som att jag har glömt bort vad det är som är viktigt och vad det handlar om. Freud skulle kanske säga att jag i och med mitt inlämnande av min rapport var med om en traumatisk händelse. Och när jag nu ser mitt arbete så upplever jag det som lite kusligt för att det är någonting som jag känner igen som återkommer. Eller något i den stilen.

Bra är dock att jag idag nästan har gjord skulpturen helt färdig. Det återstår bara några saker att fästa. Immorgon städar jag upp i ateljén och börjar arbeta med rummet, trådarna och helheten. Be Bold, Be Brave and Be Amazing.

1 kommentar:

  1. det är kanske så arbetet ska heta, som låten! (i övrigt en av världens bästa, ska lyssna på nu!)
    eeeeeeeeeeet

    SvaraRadera