söndag 6 maj 2012

Söndagsfika.

Det är en fin tid i Långed nu. Det är vår och sista april, valborg, var dagen då valet kom till byn. Schuckert slog upp dörrarna och plötsligt finns det en plats för oss alla att mötas på. Jag överdriver inte ens när jag säger att det gör mig så lycklig att jag vill gråta. Dagens söndagsfika var extra speciell då vackra Karin är här på besök från Malmö och Sol Hanna minsann har tagit sig hela vägen från Stockholm. Dessutom är det som en extra bonus att de stannar till torsdag respektive fredag. Jippi tjoho!!

Efter en tids slitande med entreprenörskapskursen är den imorgon (äntligen) över. Jag har varit minst sagt instabil vad det gäller humör och inställning till den här kursen. Dubbla budskap och uttråkning har blandats upp med livsviktig information och kunskap som jag inte hade tidigare. Framförallt har den här kursen fått mig att tänka på trygghet, framtid och vad jag verkligen vill. Jag gissar att det också är meningen.

Veckan som kommer fylls upp av examinationer och rapportreflektionsskrivande. Det är precis på lagom nivå för att även hinna med lite flyttpackande och annat framtidspyssel. Kanske är också det här veckan när jag tar tag i att göra något kreativt igen. Jag känner att det kanske kan finnas lite extra krafter till det.

Ps. Idag har jag haft glasspremiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar